Co to SEO copywriting, kim jest SEO copywriter

SEO copywriting to metoda tworzenia zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek internetowych tekstów przeznaczonych do opublikowania w Sieci. SEO copywriter przy pomocy odpowiednich technik pisze treści, które zwiększają widoczność strony w Google i sprawiają, że użytkownicy mogą łatwiej ją znaleźć w gąszczu setek podobnych witryn.

SEO copywriting = SEO + copywriting

Jak sama nazwa wskazuje, SEO copywriting to połączenie SEO, czyli techniki optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych oraz copywritingu, czyli sztuki pisania tekstów. Dzięki odpowiedniej wiedzy SEO copywriter tworzy teksty, które są dobrze widzialne dla wyszukiwarek internetowych, a jednocześnie czytane przez normalnych internautów.

Każdy, kto pisze jakiekolwiek teksty do Internetu, powinien znać podstawy SEO copywritingu – niezależnie od tego, czy są to opisy produktów, długie artykuły tematyczne, proste opisy do katalogów, czy posty na bloga. Dlaczego? Ponieważ SEO copywriter potrafi skutecznie podwyższyć ranking strony w wyszukiwarkach internetowych, a zatem zwiększyć jej zasięg i zdobyć nowych odbiorców.

Elementy SEO copywritingu

SEO copywriter znajduje słowa kluczowe i frazy, które są wyszukiwane przez użytkowników, a następnie w odpowiedni sposób umieszcza je w tekście. W ten sposób daje odbiorcom możliwość na łatwiejszego znalezienie w Sieci strony, na której tenże tekst jest publikowany – dzięki SEO copywritingowi staje się ona po prostu lepiej widoczna dla wyszukiwarki. Nie chodzi jednak o to, aby spamować wyszukiwarki i zalewać je bezsensowny tekstami z przypadkowo wstawionymi frazami – o nie. SEO copywriter powinien pisać w taki sposób, aby słowa kluczowe wyglądały naturalnie i nie zaburzały spójności tekstu.

Inny ważny element SEO copywritingu to umiejętność umieszczania odnośników w tekście w taki sposób, aby wyglądały na jak najbardziej naturalne i skutecznie przekazywały moc linkowanej witrynie. Nie ma tu miejsca na przypadek: położenie i anchor każdego hiperłącza – zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego – muszą być dokładnie przemyślane, tak żeby linki stanowiły wartość i dla użytkowników, i dla wyszukiwarek. Użytkownicy powinni naturalnie przechodzić do linkowanej strony i znajdować na niej ciekawe oraz jakoś związane z tematem omawianym w artykule linkującym.

Najpierw copy, później SEO

Równie istotną kwestią jak słowa kluczowe jest struktura tekstu. Dobry SEO copywriter potrafi nadać mu taką formę i wykorzystać takie techniki, które sprawiają, że jest czytelny zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki internetowej. Pamiętaj jednak, że nawet doskonale wykorzystanie technik SEO copywritingu nie przyniesie żadnych efektów, jeżeli tekst będzie mało wartościowy i nieciekawy dla użytkowników.

A zatem – najpierw użytkownik, najpierw dobry temat, najpierw interesująca treść, a dopiero potem optymalizacja tekstu pod kątem SEO copywritingu. SEO copywriter pisze dla żywych odbiorców, ale jednocześnie wie, czego potrzebuje wyszukiwarka i bierze to pod uwagę w swoich tekstach. Użytkownik zawsze jednak powinien być na pierwszym miejscu.

SEO copywriter potrafi:

  • znajdować i w naturalny sposób umieszczać słowa kluczowe w treści;
  • nadać tekstowi taką strukturę, aby był czytelny dla użytkowników i wyszukiwarek;
  • umieszczać linki w treści w sposób naturalny i niezaburzający spójności tekstu.

SEO copywriting nie istnieje bez SEO – same teksty, nawet jeśli będą doskonale zoptymalizowane pod kątem SEO, a do tego interesujące dla użytkowników, przy trudnych frazach rzadko kiedy są w stanie wywindować strony do TOP10. SEO copywriting nie jest bowiem magiczną różdżką, ale jednym z ważnych elementów skomplikowanego i złożonego procesu, jakim jest marketing internetowy.

Po co Ci SEO copywriter

Dobry SEO copywriter daje przewagę każdej witrynie internetowej. Pisane przez niego teksty sprzyjają wysokim pozycjom w rankingu Google, zwiększają ruch na stronie i pozyskują nowych użytkowników. Wszystko to składa się na większe zyski w przypadku witryn komercyjnych i większą popularność stron, których celem nie jest zdobywanie klientów ani zarabianie pieniędzy.

Korzyści z SEO copywritingu:

  • lepsza widoczność dla wyszukiwarek internetowych;
  • wyższe pozycje w rankingu Google;
  • większy ruch na stronie;
  • większe zyski lub popularność strony.

Skuteczny SEO copywriting daje przewagę Twojej stronie internetowej, dlatego pozbawiając się zoptymalizowanych pod kątem SEO treści, zmniejszasz swoje szanse na sukces w Internecie. Jeżeli chcesz bliżej poznać techniki SEO copywritingu i dowiedzieć się, na czym polega praca SEO copywritera, to zachęcam do zapoznania się z artykułami umieszczonymi na stronie.

Jeśli natomiast poszukujesz SEO copywritera do współpracy, również mogę zaoferować pomoc – po prostu napisz do mnie i powiedz czego potrzebujesz, a na pewno dojdziemy do porozumienia.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *